• Сельскохозяйственная техника
  • Автомобильная и дорожно-строительная техника
  • Строительство
  • Земельные участки для с/х производства
  • Земельные участки для строительства
  • Строительные материалы
  • Добыча воды и скважины
  • Месторождения и полезные ископаемые
1 3 1 2 4
Інвестиції у виробництво нішевих продуктів

Інвестиції у виробництво нішевих продуктів

23/10/2017

Що стримує інвесторів вкладати гроші у виробництво нішевих продуктів? Нестабільна ринкова кон’юнктура, складнощі зі збутом вирощеної продукції, залежність від попиту? Та чи треба цього боятися?

Кожен бізнес-проект має свої ризики та можливості. Поверхневий SWOT-аналіз показує, можливостей у виробництві нішевих значно більше, ніж ризиків:

1) Малорозвинений ринок та низька конкуренція призводять до того, що попит перевищує пропозицію.
2) Високі закупівельні ціни спричиняють високий рівень доходності з порівняно невеликих земельних ділянок, що дуже приваблює малі та середні фермерські господарства.
3) Орієнтація на цільовий ринок – тому завжди є покупець і не потрібна додаткова реклама.
4) Ринок нішевих легше прогнозувати – менше факторів впливу та їх легше врахувати.

Вирощування нішевих культур дійсно перспективне для малого та середнього фермера:  

  • Можна обійтися невеликими земельними ресурсами.
  • Можна швидко прийняти рішення та змінити спеціалізацію.
  • Є безпосередня зацікавленість в отриманні максимально можливих доходів.
  • Не потребує значних інвестицій в організацію виробництва.

Щороку в Україні зростає виробництво й експорт нішевих культур. Найбільш затребуваними на даний час є горіхи, органічні ягоди, яблука, груші, також горох, сорго, нут, льон, гірчиця, квасоля.

Горіхи

За словами Геннадія Юдіна, віце-президента «Української горіхової асоціації», горіхова галузь в Україні цілком експортно орієнтована. За останні шість років по валовому збору горіхів Україна піднялася на п’яте місце у світі та перше в Європі, експорт куди складає близько 22.5% усього європейського імпорту. І це переважно силами приватних господарств, більшість із яких навіть не мають спеціальних знань із вирощування цієї культури.

За даними заступника Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольги Трофімцевої, наданими на конференції «Нішеві культури» у квітні 2017 року, виробництво горіхів в Україні у 2016 році у господарствах усіх категорій склало 1080 тис. ц, з яких на експорт пішли 13 млн кг. Нашими конкурентами на ринку горіхів в ЄС є США, Молдова, Чилі, Китай, Індія.

Та щороку збільшується експорт не лише горіхів волоських, але й заморожених і свіжих ягід.

Органічні ягоди

Зі зростанням світового попиту на ягоди, зростає й український ринок ягід, щороку орієнтовно на 4%. На цьому ринку Україна входить у десятку експортерів до ЄС, й основними культурами на експорт у нас є морожені чорниця, журавлина та лохина. Поставки їх за два останніх роки подвоїлися порівняно із попереднім періодом.

За даними Ольги Трофімцевої, минулого року виробництво ягідних культур в Україні склало 1277 тис. ц. Експортовано журавлини, чорниці та інших - 2,9 млн кг, а малини, ожини, шовковиці  – 719 тис. кг.  Це 3 та 4 місце відповідно в українському експорті нішевих культур.

Надрентабельною, через стабільно високу вартість, є лохина. І хоча це відносно нова для України ягода, площі під її виробництво збільшуються щороку і зараз складають більше ніж 1000 га. Також, Володимир Печко, голова Української асоціації садівництва та ягідництва «Укрсадпром», наголошує на тому, що дуже вигідним є вирощування екзотичних культур, наприклад, бойзенової ягоди чи тибетської «ягоди безсмертя» - ягоди годжі, вартість 1 кг якої складає 1000 грн, а з одного куща можна зібрати до 5 кг.  

Органічні яблука та груші

За словами Валентини Лановенко, власниці сімейного розсадника та президента Академії органічного садівництва Ekogarden, у сезон, коли знижується валовий збір яблук через несприятливі погодні умови і виробництво в інших країнах падає, український  ринок органічних яблук у поєднанні із традиційним садівництвом має перспективи збільшити експортні можливості. Та головний виклик для українських експортерів – це своєчасне цілорічне постачання яблук необхідної якості (розмір, колір, органолептичні показники) у достатній кількості. Іще більший потенціал має органічне садівництво, що є високодохідною галуззю в усьому світі. Її перевагою є те, що вона не потребує значних земельних ресурсів. Дохід з 1 га яблунь може складати до 500 тис. грн, з 1 га груш – від 1 млн грн.  Та є свої особливості: потрібні сучасні технології, правильний вибір сортів та допомога у налагодженні експорту на міжнародні ринки.

Несприятлива кон’юнктура внутрішнього ринку змушує українських виробників орієнтуватися на зовнішні ринки збуту. За словами Валерія Берлета, керівника інвестиційної компанії та організатора конференції «Нішеві культури 2018»: «На зовнішніх ринках збуту наших виробників ніхто не чекає, вимоги до якості товару значно більші, конкуренція – інтенсивніша. Вибір нішевої культури – лише половина справи, інша половина – це маркетинг: дослідження та ефективне просування. Щоб не було як у прислів’ї – зуміли приготувати та не зуміли подати». 

Мониторленд