• СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКА ТЕХНІКА
  • Автомобильна та дорожно-будівельна техніка
  • Будівництво
  • Земельні ділянки для с/г виробництва
  • Земельні ділянки для будівництва
  • Будівельні матеріали
  • Видобуток води та джерела
  • Родовища та корисні копалини
Реєстрація техніки в областях України

Реєстрація техніки в областях України

22/11/2013

В Україні сьогодні представлені всі провідні виробники с/г техніки. У кожної ТМ є своє представництво та регіональна дилерська мережа. Дилерські мережі розвиваються таким чином, щоб відстань від клієнта до сервісного центру не перевищувала 150-200 км, а сервісний центр відповідав основним вимогам заводу-виробника. Залежно від популяції техніки в області, представництво встановлює вимоги до регіонального дилера щодо офісного приміщення, виставкового майданчика, складу запчастин та сервісної ділянки. Концентрація техніки в регіоні є головним драйвером попиту на запасні частини та сервісні послуги – тому всередині кожної дилерської мережі є негласна конкуренція між дилерами та боротьба за найбільш «хлібні» області. За результатами 2012 року найбільш затребуваними областями України стали Харківська, Луганська, Полтавська та Черкаська. Саме в цих областях була зареєстрована найбільша кількість с/г техніки.

Останні роки імпорт с/г техніки мав позитивну динаміку, а популяція с/г техніки в областях росла. У 2012 році імпорт нової с/г техніки в Україну склав $845 млн., зокрема: зернозбиральні комбайни з жатками (897 од. – $217 млн.), трактори (6730 од. – $312 млн.), а також інша с/г техніка та обладнання ($315 млн.). На частку офіційних дилерів припадає 95% від загального обсягу імпорту нової с/г техніки. Після продажу техніка розходиться по областях, де реєструється кінцевими користувачами в Держтехнагляді.

Позиції у кожної ТМ в кожній області різні. Безперечним лідером за реєстрацію (реальним продажем комбайнів) є «Claas». У семи областях ця ТМ має лідируючі позиції (загальне число реєстрацій в Україні – 184 од.). «John Deere» має перевагу в двох областях (загальна кількість реєстрацій в Україні - 106 од.). «New Holland» лідирує у трьох областях (загальна кількість реєстрацій в Україні – 87 од.). «Case», незважаючи на значне число реєстрацій (78 од.), не має переваги в жодному регіоні України, проте лише трохи поступається лідеру в столиці. Такий розподіл сил показує, яка ТМ є найбільш затребуваною на регіональному рівні, та чий дилер є найбільш ефективним.

Більшість великих агрохолдингів та лізингових компаній мають київську «прописку». Тут розташовуються їхні центральні офіси. Цим пояснюється велика кількість зареєстрованої техніки в столиці (238 од.) – майже 40 % загального числа реєстрацій. При передачі агрохолдингами та лізинговими компаніями техніки кінцевим користувачам, баланс ТМ в регіонах може бути іншим. Для порівняння: за 8 місяців 2013 року в Україні було зареєстровано 736 нових зернозбиральних комбайнів. При цьому київську «прописку» має лише 24% реєстрацій. Таким чином, карта реєстрацій 2013 показує більш реалістичну розстановку сил ТМ та ефективність дилерів в областях України.

Світова фінансова криза все розставила по своїх місцях та змусила дилерів більш виважено підходити до замовлення та купівлі техніки у заводів-виробників. Кожен дилер замовляє і купує стільки техніки, скільки гарантовано планує продати. Зрозуміло, не вся імпортована техніка продається, і часто-густо на складі у дилера «зависають» залишки не проданої техніки.

Погодні умови 2012 року (сильна посуха в південно-східних областях України) внесли корективи не лише в план з вирощування та збирання врожаю, але й в кінцевий обсяг проданих комбайнів. Наприкінці року на складах у дилерів «зависло» 314 одиниць – понад 35% загального обсягу імпорту. Це призвело до зменшення обсягу закупівлі комбайнів на початку 2013 року та викликало жорстку цінову конкуренцію серед дилерів. Найчастіше покупці, використовуючи ринкову кон'юнктуру, купували комбайни (за заниженою ціною) у одного дилера, а договір на сервісне обслуговування підписували з іншим.

Дана цінова політика дилерів – гра на зниження – є малоефективною та неправильною, оскільки нівелює потенціал фінансового розвитку, може не відповідати позиціонуванню ТМ та в довгостроковій перспективі може привести до втрати ринкових позицій та падіння обсягу продажів. Тому має регулюватися представництвами.

Для оцінки ефективності дилерів використовуються як довгострокові, так і короткострокові показники, де обсяг проданої техніки є ключовим показником. Аналіз реєстрацій техніки дозволяє відстежити короткострокову ефективність дилерів та визначити розстановку сил ТМ в областях України.

Більш докладний та свіжий аналіз реєстрацій самохідної техніки можете придбати у представників агентства МАРКОМ: vb@marcom.kiev.ua