• СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКА ТЕХНІКА
  • Автомобильна та дорожно-будівельна техніка
  • Будівництво
  • Земельні ділянки для с/г виробництва
  • Земельні ділянки для будівництва
  • Будівельні матеріали
  • Видобуток води та джерела
  • Родовища та корисні копалини
Не телескопом єдиним...

Не телескопом єдиним...

14/03/2016

Щоб ринок дорожньо-будівельної техніки почав зростати, в країні має запрацювати програма дорожнього будівництва. Реформа "Укравтодору" покликана вирішити питання децентралізації системи управління дорожнім господарством, наповнення дорожнього фонду, впровадження контролю якості та розвитку платних (концесійних) доріг. На розгляді Верховної Ради знаходиться десяток законів, розроблених Міністерством інфраструктури, прийняття яких запустить реформи і кардинально змінить дорожню галузь України.

А поки ринок дорожньо-будівельної техніки після 5-річного падіння завмер в очікуванні реформ. Сегменти телескопічних навантажувачів, екскаваторів-навантажувачів, котків показали непогане зростання. За відсутності адекватного кредитування найбільш популярною серед українських покупців виявилася техніка бувша у вжитку.

Телескопічні навантажувачі стали не лише найбільш затребуваним сегментом, але й "локомотивом" усієї галузі дорожньо-будівельної техніки. Висока рентабельність, широка сфера застосування, використання в експортоорієнтованих (валютостворюючих) галузях забезпечили суттєве зростання імпорту: нові + 38%, бувші у використанні + 132%. У 2015 році на старожилів ринку, "Manitou" і "JCB", прийшлося понад 60% імпорту. Щоб підтягнутися до лідерів, торговельним маркам "другого ряду", необхідно в першу чергу подумати про ефективність дилерської мережі та посилення просування.

У 2015 році ринок дорожньо-будівельної техніки (основних сегментів) склав $ 84 млн, де $ 53 млн - нова техніка, $ 31 млн - техніка бувша у вжитку. Якщо імпорт нової техніки, порівняно із 2014 роком, в грошовому вираженні впав на 9%, то імпорт потриманої навпаки зріс на 10%. Все логічно. За відсутності адекватних умов кредитування та лізингу, будівельні компанії віддають перевагу техніці з мінімальним напрацюванням за нижчими цінами. Сьогодні лідери ринку пропонують покупцям не лише нову техніку, але й відновлену рідну потриману, викуплену за схемою "trade in", "buy back" в Україні або привезену з Європи, з гарантією на 1 рік або 1500 м/г. Окремі компанії, в пошуках додаткового прибутку, готові продавати чужу потриману техніку, а також пропонують сервісне обслуговування і постачання запчастин до техніки конкурентів. 

Якщо в грошовому вираженні імпорт нової техніки впав на 9%, то в кількісному навпаки зріс на 8%. Імпортери готові "затягнути паски" і продавати нову техніку з меншим прибутком, щоби пройти кризу і залишитися на ринку в статусі офіційного дилера заводу-виробника. Українські будівельники для купівлі нової техніки неохоче користуються послугами банків і лізингових компаній, які сьогодні пропонують фінансування на жорстких умовах (авансовий платіж 30-50%, ставка фінансування 20-30% в гривнях (або 5-10% у валюті), на термін від 1 до 3 років). Тому заводи-виробники закривають очі на продаж дилерами техніки, що була у використанні, де прибуток значно більше, а "головного болю" набагато менше.

Телескопічний навантажувач у 2015 році в грошовому і в кількісному вираженні показав добре зростання та фактично витягнув увесь ринок дорожньо-будівельної техніки. Окремі типи техніки (екскаватори-навантажувачі, грейдери, котки) також показали позитивну динаміку зростання. Перефразовуючи біблійну істину, "не телескопом єдиним" живий ринок. І це дає слабку надію на загальне пожвавлення ринку цього року.

Детальний аналіз імпорту дорожньо-будівельної техніки можете замовити у представників агентства "МАРКОМ": vb@marcom.kiev.ua або по тел: +38 050 865-42-66.